Formula 1 Pirelli Grosser Preis Der Steiermark 2020.07.12

Tor Red Bull Ring, Spielberg 

Lewis Hamilton Formula 1 Pirelli Grosser Preis Der Steiermark 2020

Czy po drugim wyścigu Formuły 1 w sezonie 2020 można powiedzieć, że wszystko się stabilizuje, staje przewidywalne i jasne? Podczas Formula 1 Pirelli Grosser Preis Der Steiermark 2020 pierwsze linię mety pokonały bolidy Mercedesa. Lewis Hamilton stanął na podium, za nim utrzymujący lidera klasyfikacji Valtteri Bottas. Na trzecim stopniu podium uplasował się Max Verstappen. Red Bull Racing w tym krótkim i dziwnym nie tylko dla Formuły 1 czasie wydaje się jedyną opcją podejmującą walkę z czarnymi strzałami.

Ferarri pogrzebało swoje szanse na przyzwoity wynik już na początku drugiego wyścigu na torze Red Bull Ring w austriackim Spilberg. Błąd Charlesa Leclerca, kolizja z Sebastianem Vettelem to szczyt góry lodowej negatywnych odczuć jakie niesie w tym roku z sobą Ferrari. Jeżeli zarząd tej firmy nie podejmie niezwłocznej decyzji o zmianie Mattia Binotto to możemy zapomnieć o czerwonym symbolu Formuły 1 na lata.

Przed startem gran prix Formula 1 Pirelli Grosser Preis Der Steiermark 2020 znów wiele mówiło się o Racing Point BWT, ale powiedzmy sobie szczerze, jeżeli ich bolid naprawdę ma potencjał na miarę Mercedesa (nawet jeżeli to kopia z ubiegłego roku) to traci się on w chwili zgaśnięcia świateł na starcie. Jeżeli ktoś tu myśli o sukcesach, podiach to powinien niezwłocznie rozglądać się za nowymi kierowcami.

McLaren ma już ten problem z głowy i ich drużyna przy świetnej formie Lando Norrisa i Daniela Ricciardo, jeszcze etatowego kierowcy Renault, zapowiada się ekscytująco w przyszłym sezonie. Zresztą ubiegłoroczne wyczyny anglika również zasługują na duże brawa. Wielu pewnie zastanawia się co o tym wszystkim myśli Cardlo Sainz. Póki co jego decyzja o przejściu do włoskiej drużyny ma jedno uzasadnienie: nie ważne co i jak, byle w Ferrari.

Drugie austriacki wyścig Formuły 1, Grand Prix Styria 2020 nie przyniósł już tylu ekscytujących momentów jak pierwszy odbywający się tydzień wcześniej. Ożywiona końcówka za sprawą Lando Norrisa i kilka ciekawych momentów w środku stawki. Mimo wszystko dobra zabawa bez czerwonych bolidów, ale to idąc za słowami Mattia Binotto pozostawmy bez komentarza.

___
Klasyfikacja kierowców wg eF1 (pkt eF1)i starej punktacji (old F1)Formula 1.

2020

Zespół

pkt. eF1

AU

AU2

 

old F1

AU

AU2

Valtteri Bottas

Mercedes

39

20

19

 

16

10

6

Lewis Hamilton

Mercedes

37

17

20


13

3

10

Lando Norris

McLaren Renault

34

18

16


6

4

2

Sergio Perez

Racing Point BWT Mercedes

30

15

15


2

1

1

Carlos Sainz

McLaren Renault

28

16

12


2

2


Pierre Gasly

Alphatauri Honda

20

14

6


0



Charles Leclerc

Ferrari

19

19



6

6


Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo Racing Ferrari

19

12

7


0



Max Verstappen

Red Bull Racing Honda

18


18


4


4

Alexander Albon

Red Bull Racing Honda

17


17


3


3

Nicholas Latifi

Williams Mercedes

14

10

4


0



Lance Stroll

Racing Point BWT Mercedes

14


14


0



Esteban Ocon

Renault

13

13



0



Daniel Ricciardo

Renault

13


13


0



Sebastian Vettel

Ferrari

11

11



0



Danill Kvyat

Alphatauri Honda

11


11


0



Kimi Räikkönen

Alfa Romeo Racing Ferrari

10


10


0



Kevin Magnussen

Haas Ferrari

9


9


0



Romain Grosjean

Haas Ferrari

8


8


0



George Russell

Williams Mercedes

5


5


0




Ilość punktów za poszczególne wyścigi odpowiada ilości bolidów, które stanęły na starcie danego grand prix. Liczba bolidów odpowiada maksymalnej wartości przyznanej za pierwsze miejsce w wyścigu. Kolejne miejsca punktowane są o jedno oczko niżej. Punkty przyznawane są kierowcom, którzy ukończyli wyścig przekraczając linię mety.