Tor Red Bull Ring, Spielberg
Gdy nie zagląda się co pięć minut do mediów społecznościowych można przegapić pewne informacje, szczególnie te, które bulwersują opinię publiczną, a skutkiem sprzeciwu są akcje protestacyjne. To smutne, ale w XXI wieku świat dalej zmaga się z problemem rasizmu i nietolerancji. Znak wsparcia przeciwko niesprawiedliwości dała Formuła 1 przed pierwszym wyścigiem sezonu 2020 podczas Grand Prix Austrii na torze Red Bull Racing.
Bez publiczności, puste trybuny, kierowcy i teamy pozostawione same sobie. Jeszcze w trakcie kwalifikacji do Formula 1 Rolex Grosser Preis Von Österreich 2020 miałem mieszane uczucia. Człowiek nie docenia tego co jest do czasu gdy nagle coś ulega zmianie. Kierowcy wyjeżdżają na tor i zjeżdżają do boksów niczym na przedsezonowych treningach. Coś się dzieje, ale jakby przed ekranem telewizora emocje nie umieją się uwolnić.
W końcu niedziela, 5 lipca, pierwszy wyścig Formula 1 w sezonie 2020. Trzeba się cieszyć z tego co jest. Chyba, że jest się Lewisem Hamiltonem i dowiaduje się o cofnięciu z pierwszej linii startowej. Wszystko przez uzasadnioną skargę załogi Red Bull Racing, która zwróciła uwagę na zignorowanie przez Mistrza Świata 2019 roku żółtych flag w trakcie trzeciej części kwalifikacji.
Żeby sprawiedliwości stało się zadość Anglikowi doliczono 5 sekund po kolizji z Aleksandrem Albonem. Nie pierwszy to raz kiedy Lewis Hamilton psuje szyki kierowcy Red Bulla pozbawiając go nie tylko podium, ale również pierwszych punktów. Tym samym gospodarze toru pozbawieni zostali zdobyczy punktowej. Max Verstappen musiał wycofać się z powodu awarii bolidu.
Wielką niespodzianką, bez żadnych przechwałek lub wzbudzających wątpliwości konstrukcyjne bolidu, okazał się McLaren i jego kierowca Lando Norris. Kara dla Lewisa Hamiltona zapewniła mu pierwsze w karierze podium i tym samym przypieczętowała wznoszącą się formę angielskiego teamu.
Tego samego póki co nie można powiedzieć o Racing Point. Chociaż ich „skopiowane mercedesy” mają potencjał na podium to niestety prowadzący je kierowcy nie do końca są w stanie z tego skorzystać. Wycofanie się z wyścigu Lance Strolla pokazuje, że jeszcze nie wszystko w tym zespole gra na najwyższym poziomie. Czy do szczęścia potrzebny jest im utalentowany kierowca? Sebastian Vettel?
O Niemcu mówiło się wiele tego weekendu, nie słabną plotki o jego sytuacji w zespole Ferrari, które postanowiło nie przedłużać kontraktu z czterokrotnym mistrzem świata Formuły 1. Twarz Mattia Binotto i dobre imię włoskiej ekipy bronił podczas Formula 1 Rolex Grosser Preis Von Österreich 2020 Charles Leclerc. Pomimo odległego miejsca na starcie przekroczył linię mety jako drugi.
Pierwsze Grand Prix Formuły 1 w sezonie 2020 okazało się bardzo ciekawą rywalizacją, pełną zaskakujących zwrotów akcji. Zwycięski Valtteri Bottas zdobył znaczącą przewagą punktową nad swoim zespołowym rywalem.
___
Klasyfikacja kierowców wg eF1 (pkt eF1)i starej punktacji (Old F1)Formula 1.
Kierowcy
|
Zespół
|
pkt. eF1
|
AU
|
|
old F1
|
AU
|
Valtteri Bottas
|
Mercedes
|
20
|
20
|
|
10
|
10
|
Charles Leclerc
|
Ferrari
|
19
|
19
|
|
6
|
6
|
Lando Norris
|
McLaren Renault
|
18
|
18
|
|
4
|
4
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
17
|
17
|
|
3
|
3
|
Carlos Sainz
|
McLaren Renault
|
16
|
16
|
|
2
|
2
|
Sergio Perez
|
Racing Point BWT Mercedes
|
15
|
15
|
|
1
|
1
|
Pierre Gasly
|
Alphatauri Honda
|
14
|
14
|
|
0
|
|
Esteban Ocon
|
Renault
|
13
|
13
|
|
0
|
|
Antonio Giovinazzi
|
Alfa Romeo Racing Ferrari
|
12
|
12
|
|
0
|
|
Sebastian Vettel
|
Ferrari
|
11
|
11
|
|
0
|
|
Nicholas Latifi
|
Williams Mercedes
|
10
|
10
|
|
0
|
|
Kimi Räikkönen
|
Alfa Romeo Racing Ferrari
|
0
|
|
|
0
|
|
Kevin Magnussen
|
Haas Ferrari
|
0
|
|
|
0
|
|
Romain Grosjean
|
Haas Ferrari
|
0
|
|
|
0
|
|
Lance Stroll
|
Racing Point BWT Mercedes
|
0
|
|
|
0
|
|
Max Verstappen
|
Red Bull Racing Honda
|
0
|
|
|
0
|
|
Alexander Albon
|
Red Bull Racing Honda
|
0
|
|
|
0
|
|
Daniel Ricciardo
|
Renault
|
0
|
|
|
0
|
|
Danill Kvyat
|
Alphatauri Honda
|
0
|
|
|
0
|
|
George Russell
|
Williams Mercedes
|
0
|
|
|
0
|
|
Ilość punktów za poszczególne wyścigi odpowiada ilości bolidów, które stanęły na starcie danego grand prix. Liczba bolidów odpowiada maksymalnej wartości przyznanej za pierwsze miejsce w wyścigu. Kolejne miejsca punktowane są o jedno oczko niżej. Punkty przyznawane są kierowcom, którzy ukończyli wyścig przekraczając linię mety.