Tor Hungaroring
Sezon 2020 jest krótki, europejski i trzeba wycisnąć z niego wszystko co się da. O ile właściciel Formuły 1 robi co może, to wydaje się jakby startujące zespoły nie do końca podeszły do niego poważnie. Wcześniejszy progres McLarena na torze Hungaroring został przyćmiony. Reszta zaś to norma, z tendencją do niesłabnących rozczarować. Na tym tle wydaje się, że Willams, za sprawą George Russela robi postępy. Medialne zamieszanie i kontrowersje wokół Racing Point nie idą w parze z talentem kierowców. Chociaż obaj kierowcy różowych strzał punktowali podczas węgierskiego grand prix to sporo opon jeszcze zużyją nim osiągną coś wielkiego. O ile osiągną, bo rozsądniejsza wydawałby się ich wymiana.
Sebastian Vettel choć lepszy na Węgrzech od swojego zespołowego kolegi to ten sezon zapewne spisał na straty. Ferrari to największy przegrany tego krótkiego sezonu. Ich błędy odbijają się także na pozostałych zespołach, które korzystają z silników włoskiej firmy. Tym samy kierowcy Alfa Romeo czy Haas za sukces uznać mogą lepsze od Georga Russela pozycje na mecie.
W Red Bull Racing Max Verstappen wyciska ile się da, a jego zespołowy partner Alexander Albon zmaga się z nagonką, jaka w trakcie trwania kalendarza wyścigowego dopada drugiego, gorszego kierowcy. Wydaje się mało prawdopodobne aby austriacki zespół zdecydował się na wymianę kierowcy w środku sezonu, ale jak życie pokazuje ich słowo nie wielką ma wartość (zapewniony o wsparciu teamu Pierre Gasly w poprzednim sezonie został nieoczekiwanie zdegradowany do słabszego zespołu).
Cieszy widok ścigających się bolidów. Dzieje się i nie wszystko jest przewidywalne. Dobry bolid to część sukcesu. Jeszcze musi on sobie poradzić na torze, który w zależności od miejsca ma swoją charakterystykę, która wpływa na zachowanie się pojazdu. Grad Prix Formuła 1 2020 na Węgrzech daje nadzieje, że jeszcze wszystko może się zdarzyć, choćby miało się to tyczyć fotela wicemistrza.
___
Klasyfikacja kierowców wg eF1 (pkt eF1)i starej punktacji (old F1)Formula 1.
2020 |
Zespół |
Pkt. eF1 |
AU |
AU |
HU |
|
old F1 |
AU |
AU |
HU |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
57 |
20 |
19 |
18 |
|
20 |
10 |
6 |
4 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
57 |
17 |
20 |
20 |
|
23 |
3 |
10 |
10 |
Sergio Perez |
Racing Point BWT Mercedes |
44 |
15 |
15 |
14 |
|
2 |
1 |
1 |
|
Lando Norris |
McLaren Renault |
42 |
18 |
16 |
8 |
|
6 |
4 |
2 |
|
Carlos Sainz |
McLaren Renault |
40 |
16 |
12 |
12 |
|
2 |
2 |
|
|
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda |
37 |
|
18 |
19 |
|
10 |
|
4 |
6 |
Alexander Albon |
Red Bull Racing Honda |
33 |
|
17 |
16 |
|
5 |
|
3 |
2 |
Lance Stroll |
Racing Point BWT Mercedes |
31 |
|
14 |
17 |
|
3 |
|
|
3 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
29 |
19 |
|
10 |
|
6 |
6 |
|
|
Daniel Ricciardo |
Renault |
26 |
|
13 |
13 |
|
0 |
|
|
|
Sebastian Vettel |
Ferrari |
26 |
11 |
|
15 |
|
1 |
|
|
1 |
Antonio Giovinazzi |
Alfa Romeo Racing Ferrari |
23 |
12 |
7 |
4 |
|
0 |
|
|
|
Pierre Gasly |
Alphatauri Honda |
20 |
14 |
6 |
|
|
0 |
|
|
|
Esteban Ocon |
Renault |
20 |
13 |
|
7 |
|
0 |
|
|
|
Danill Kvyat |
Alphatauri Honda |
20 |
|
11 |
9 |
|
0 |
|
|
|
Kevin Magnussen |
Haas Ferrari |
20 |
|
9 |
11 |
|
0 |
|
|
|
Nicholas Latifi |
Williams Mercedes |
16 |
10 |
4 |
2 |
|
0 |
|
|
|
Kimi Räikkönen |
Alfa Romeo Racing Ferrari |
16 |
|
10 |
6 |
|
0 |
|
|
|
Romain Grosjean |
Haas Ferrari |
13 |
|
8 |
5 |
|
0 |
|
|
|
George Russell |
Williams Mercedes |
8 |
|
5 |
3 |
|
0 |
|
|
|
Klasyfikacja kierowców Formuła 1 według serwisu eF1. Punkty przyznawane są za ukończony wyścig. W sezonie 2020 staruje 20 kierowców. Każdy z nich, który przejedzie linię mety otrzymuje ilość punktów proporcjonalnie do miejsca, które zajął. Maksymalna ilość punktów to 20 za 1 miejsce, za 2 miejsce przyznawane jest 19 punktów, za 3 – 18 punktów itd.