Autobiografia Mark Webber książka Moja Formuła 1

przedmowa Sir Jackie Stewart, tłumaczenie Bartosz Sałbut

Mark Webber autobiografia Moja Formuła 1
Mark Webber, zdjęcie: za markwebber.com
Mark Webber urodził się i wychował w Australii. Aby zrealizować swoje marzenia i plany przeprowadził się do Europy. Pragnął zostać kierowcą Formuły 1. Gdy osiągnął swój cel, postawił sobie kolejny. Zostać Mistrzem Świata Królowej Motosportu.

Książka Moja Formuła 1 nie Zaczyna się najlepiej. Choć w przedmowie Sir Jackie Stewart określa Marka Webbera przyjacielem, podkreślając jego lokalność o uczciwość, to sam bohater na początek opowiada nam o incydencie w zespole Red Bulla, w której główne skrzypce grał zespołowy partner Australijczyka, Sebastian Vettel.

Niemiec stał się istotnym punktem uwagi w książce. Jeśli ktoś miał jakikolwiek wpływ na wyniki bohatera książki Moja Formuła 1 to właśnie on. Mark Webber zapewni Wam szczegółową charakterystykę czterokrotnego Mistrza Świata Formuły 1. Dowiecie się też co myśli na temat innych ludzi z padoku. Nie da się ukryć, że jego opinia często daje do myślenia. Stawia znane z mediów fakty w innym świetle. Po lekturze Moje Formuła 1 zastanówcie się na przykład jeszcze raz dlaczego Daniel Ricciardo przeszedł do Renault od sezonie 2019.

Książka Moja Formuła 1 to jednak nie użalanie się nad losem. Mark Webber wykorzystał swoje szanse najlepiej jak mógł. Docenia to i pamięta o ludziach, którzy mieli na to wpływ.


Autobiografia Mark Webber Moja Formuła 1
Autobiografia Mark Webber Moja
Formuła 1, zdjęcie: okładka książki
Moja Formuła 1 nie opiera się jedynie o fakty z życia sportowca. Podobnie jak Jason Button w swojej autobiografii Życie na maksa opisuje on dosyć szczegółowo techniczne aspekty prowadzenia bolidu i innych maszyn wyścigowych. Dowiecie się od niego sporo o oponach, o aerodynamice, której wpływa na prowadzenie samochodu z dużą prędkością. Mark Webber nie zanudza przy tym. Te fragmenty książki czyta się równie ciekawie jak historie za kulis Formuły 1 oraz innych kategorii wyścigowych.

To zasługa umiejętnie dobranych słów. Autor wiedział, że po książkę sięgną kibice, amatorzy, który nie zawsze wiedzą wszystko najdrobniejszych technicznych szczegółach. Pisze jasno i przejrzyście, ze zrozumieniem, przynajmniej jak dla kogoś kto padok widział za barierki, a bolidy widział za wielkim ogrodzeniem z siatki .

Może czasem ma się ochotę przewrócić kolejną kartkę i pominąć ten czy tamten akapit (Sebastian Vettel ma focha, a Red Bull nie gra fair...). Mimo wszystko nie zalecam tego robić i namawiam do cierpliwej lektury. Moja Formuła 1 czyta się dla przyjemności. To spora zaleta jeżeli weźmiemy pod uwagę, że jej autor jest już legendą Formuły 1. Wciąż żywą, aktywną i budzącą szczerą sympatie.

Polubcie Marka Webbera, przeczytajcie jego autobiografię i poszerzcie swoją wiedzę ma temat Formuły 1. Na stronach Moja Formuła 1 znajdziecie historię, emocje, i szczerą prawdę, nawet jeżeli czasem pozbawioną obiektywizmu.
—-
Książka Moja Formuła 1, autor Mark Webber, tłumaczenie Bartosz Sałbut, wydawnictwo SQN, Kraków 2016